برنامه ریزی درسی تابستان
نوشته شده توسط : پاسخدون

برنامه ریزی درسی تابستان

دوره تابستان یکی از طلایی ترین زمان ها برای پایه ریزی برای کنکور سال بعد هست. بنابراین برنامه ریزی درسی تابستان خیلی مهم و تاثیرگذاره. توی این دوره شما باید به رفع ایرادات سالهای قبل و تکمیل درسها با مرور بپردازید. اگر نقص جدی روی درسهای سالهای قبل دارید هم جای نگرانی نیست. با یه مقدار تلاش بیشتر میشه عمیق تر خوند و به درسهای عقب افتاده هم مسلط شد.

دانش آموزان برای برنامه ریزی درسی تابستان به دو دسته کلی تقسیم میشن. کسانی که امسال امتحان نهایی دادند و سال یازدهم هستند و کسانی که نظام قدیم هستند و امسال نمیخوان دیگه مدرسه برن. برنامه ریزی درسی تابستان برای این دو دسته با هم فرق داره.

اگر شما امسال امتحان نهایی دادید، پس باید دروس یاردهم رو الان بلد باشید و بهتر هست که با همین درسها شروع کنید و به تست زنی و افزایش تسلط بپردازید. بعد از اون سراغ دهم برید و اون رو هم ببندید. اگر اول از دهم و دروس پایه شروع کنید، ممکن هست که دروس یازدهم رو هم فراموش کنید و مجبور بشید دوباره وقت بذارید و یازدهم رو مرور بکنید که وقتتون گرفته میشه. از طرف دیگه بعد از تابستون که همه دارند برای آزمون های آزمایشی آماده میشن شما باید یازدهم رو مرور بکنید و به آزمون نمیرسید یا اینکه چند تا از آزمون ها رو سرسری رد میشید و عملا به دردتون نمیخوره

توصیه ما اینه که برای دانش آموزان نظام جدید، تا ۱۵ اردیبهشت یازدهم و دهم رو ببندید و بعد از اون خودتون رو برای آزمونهای آبان آماده کنید. چون با باز شدن مدارس، عملا وقت شما بیشتر گرفته میشه و نمیتونید مثل تابستون برای مطالعه وقت بذارید. پیشنهاد میکنیم، اگر متوسط رو به پایین هستید توی تابستون آزمون آزمایشی شرکت نکنید. چون وقتی چیزی نخوندید این براتون فایده نداره و از طرف دیگه آزمون هایی مثل قلم چی بودجه بندی متفاوتی داره و اگر دروس پایه نهم و دهم شروع میکنه که شما مجبور میشید اونها رو بخونید و ازدروس دهم و یازدهم که بلد هستید و ممکن هست بعدها فراموش کنید، جا بمونید. پس ترجیحا آزمون شرکت نکنید.

یه توصیه دیگه هم اینکه  وقت زیاد برای دروس عمومی حفظی نذارید. چون تا کنکور فاصله زیادی دارید و تا اون موقع از یادتون میره و این زمان تلف میشه. درس های عمومی رو حذف نکنید اما به قسمت های استدلالی اون بیشتر توجه کنید تا قیمتهای حفظی

یه پیشنهاد جدی هم اینکه خودتون رو توی تابستون درگیر کلاسهای کنکور مختلف نکنید. حداکثر ۳-۴ تا کلاس برید و اگر هم نرفتید، مهم نیست. وقتتون رو بیشتر روی مطالعه بذارید. کلاس رفتن زیاد فقط وقت شما رو میگیره و تمرکز شما رو کاهش میده. چون مثلا شما ۹ صبح یه کلاس میرید و اگر ۴ بعد از ظهر هم یه آموزشگاه کلاس داشته باشید، وسط روز هم تمرکز ندارید و اون روز کلا تلف میشه. یک دفعه می بینید که تابستون تموم شد و شما فقط کلاس رفتید. اگر منطقی باشید می بینید که توی تابستون کلاس زیاد اصلا وقت نمیشه و نتیجه لازم رو نمیده. پس گول تبلیغات موسسات مختلف رو نخورید و اونها نمیتونند براتون معجزه کنند. توی خونه باشید و مطالعه کنید تا پایه تون قوی تر بشه.

اگر شما نظام قدیم هستید و امسال مدرسه ندارید، خیلی موقعیت خوبی دارید که باید ازش استفاده کنید. چون شما نسبت به بقیه نظام جدیدها وقت بییشتری دارید و میتونید بیشتر و با تمرکز بیشتر مطالعه کنید. پس این فرصت طلایی رو از دست ندید. خودتون رو درگیر سهمیه ها و اینکه حالا به چه نسبتی دانشگاه ها پذیرش میکنند نکنید. بالاخره شما کنکوری هستید و باید خوب درس بخونید. پس چه فرقی میکنه که به نسبت ۱ به ۲ باشه یا نسبت ۱ به ۳ یا هر چیز دیگه ای . فکرتون رو فقط روی کنکور متمرکز کنید و وارد حواشی نشید.

توصیه میکنیم نظام قدیمی ها، از درس های پایه اول و دوم یا پیش دانشگاهی شروع کنند و سعی کنند دروس تخصصی رو موضوعی بخونند. مثلا اگر تجربی یا ریاضی هستید، از فیزیک اول یا پیش یا زیست دوم شروع کنید. اگر فیزیک خوبی دارید و میخواهید توی کنکور هم فیزیک رو بترکونید!! از درس های حجیم و وقت گیر مثل دینامیک و حرکت شروع کنید و مثلا فیزیک دینامیک دوم و پیش رو با هم بخونید. یا مثلا برای ریاضی تابع دوم، سوم و پیش رو با هم بخونید و تست هاش رو بزنید. اگر فکر میکنید که خیلی روی این درسها آماده نیستید و نیاز دارید که پایه ای شروع کنید از همون پایه اول شروع کنید و با دقت بخونید. بقیه توصیه های ما در مورد کلاس رفتن و آزمون و … هم شبیه به نظام جدیدی ها هست.

نکته مهمی که باید بگیم اینه که راهکارهای پیشنهاد شده در این متن قطعی نیست و ممکن هست که بسته به شرایط مختلف و برای افراد مختلف با سطوح درسی گوناگون تغییر بکنه اما ما معمولا میانگین افراد رو در نظر میگیریم. اگر شما شرایط خاصی دارید و نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید با مشاوران پاسخدون تماس بگیرید. باعث افتخار ماست که با ما در ارتباط باشید. ما بیصبرانه منتظر سوالات شما در این مورد هستیم. همچنین در مقالات آینده، بیشتر در مورد مطالعه و برنامه ریزی درسی تابستان حرف خواهیم زد.

برنامه ریزی درسی تابستان توسط پاسخدون





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: